Cum influenteaza culorile reclama pe masina ta

Influenta culorilor in reclama pe masina ta

V-ati intrebat vreodata cum ne influenteaza culorile modul de cumparare? Persoanele care se ocupa de marketingul produselor fac asocieri de culori care duc la cresterea vanzarilor.

Sa luam ca exemplu imaginea de mai jos:

Ponderea culorilor in publicitatea pe masina

Verdele va duce cu gandul la natura si la ecologic, ingrediente sanatoase, pe cand galbenul este asociat cu rasaritul, deci optimismul, ceea ce duce la promovarea produsului intr-o maniera calda si pozitiva.

Conform PPG (un furnizor american de vopsele pentru industria automobilelor) in anul 2014 albul a fost cea mai populara culoare aleasa la nivel global cu un procent de 22%, urmata in ordine de negru 19%, gri 14%, albastru 13%, rosu 13%, argintiu 13% si alte culori 6%, fata de 2010 cand ponderea cea mai mare o avea negru 25%, argintiu 21%, albastru 16%, gri 14%, rosu 10%, alb 10% si alte culori 4%.

Ponderea culorilor in publicitatea pe masini

Culoarea masinii are legatura si cu tipul de masina ales, in fruntea clasamentului fiind SUV-urile de culoare alba, dar la aceasta categorie de masini si maro ocupa un loc important in ponderea culorilor.

Pentru masinile sport sunt in continuare preferate culorile tari: rosu, galben, verde, in timp masinile mici sunt de culori variate fata de restul categoriilor.

Culorile ne impacteaza la nivel emotional si astfel suntem tentati sa cumparam o anume marca in detrimentul alteia sau sa alegem anumite servicii datorita impactului vizual.

Impact vizual de culoare pentru reclama pe masina

Culorile sunt percepute diferit si in functie de persoana, este posibil ca un barbat sa aleaga o culoare de masina in timp ce o femeie va opta pentru aceeasi masina dar de o culoare diferita. Studii despre perceptia culorii arata ca barbatii prefera culorile tari in timp ce femeile aleg culorile soft:

Impactul culorilor in publicitate pe sexe

O sa va intrebati de ce conteaza culoarea masinii? La fel ca alte optionale, culoarea masinii joaca un rol important in stabilirea valorii reziduale. De exemplu cea mai populara culoare a masinii din momentul acesta va face peste 5 ani din masina cel mai popular vehicul pentru un cumparator. De asemenea culorile mai putin populare vor scadea in 5 ani costul unei masini cu valori destul de mari.

Toate aceste informatii corelate cu produsul pentru care se doreste reclama si de coloristica brand-ului fac din reclama pe masina un succes ce sa va observa in vanzarile companiei care solicita reclama pe masina prin Meloni – Advertise by cars.

Cum vindem mai mult prin intermediul culorilor o sa ma intrebati? Este foarte simplu: culorile stralucitoare sunt usor de vazut, contrastul mare dintre culori si culorile complementare ofera o vizibilitate mai buna.

Daca produsul nu are asignata o serie de culori din schema de marketing, care sunt cele mai bune alegeri in publicitatea outdoor?

Se cheltuiesc foarte multi bani anual pentru a se face studii care sa raspunda la aceasta intrebare. Studiile arata ca cea mai vizibila culoare, cea mai atragatoare pentru oameni este galbenul, fiind o culoare stralucitoare si usor de vazut.

Trebuie stiut de asemenea ca folosirea unei scheme de culori gresite va duce la un efect invers, cum ar fi scris galben pe fond alb, pe cand combinatia de scris galben pe fond rosu sau albastru este o combinatie benefica.

Cele mai bune culori de folosit in publicitatea outdoor si pe care Meloni Advertise by cars le foloseste sunt galben, rosu, albastru si portocaliu. Cele mai bune combinatii sunt albastru si portocaliu, rosu si galben sau albastru si galben.

Cunoscand toate aceste detalii putem intelege de ce marile branduri sunt atat de atragatoare ca si coloristica si de ce se investesc atat de multi bani in studierea culorilor si modului in care ne indruma subcosntient sa facem anumite alegeri.

De ce nu ai apela si tu la specialistii Meloni – Reclama pe masina ta pentru a avea o campanie de succes prin campania “Reclama pe masina ta”?